Motul Sport News #05

Posted by Angela 2016. 05. 12. 0 Comment(s) Motul versenysport hírek 2016,

A NISSAN X-TOUR EGY HAJMERESZTŐ VERSENY!

 

A Szentpétervártól mintegy harminc kilométerre található sí és szabadidős Tuutari Park sokféle lehetőséget kínál a téli sportok szerelmeseinek. Azok közül, akik szeretik az izgalmakat és az extrém sportokat, sokan megtalálhatók voltak itt a Motul által is támogatott Nissan X-Tour január 30-31-én megrendezett második fordulóján. Egy héttel a figyelemkeltő moszkvai rendezvény után a freestyloe-os versenyző, Alexei Kolesnikov és Motul elkötelezett csapata ismét csúcsformában volt, természetesen az érdeklődők legnagyobb örömére. Az időjárás ezúttal is jelentős befolyásoló szerepet játszott a rendezvény lefolyásában. A hőmérséklet ugyan nem süllyedt -3°C alá a Tuutari Parkban, de az előző versenyen Szorocsányiban uralkodó kemény hideg helyébe itt viharos szél lépett! Magától értetődően ez megnehezítette Alexei Kolesnikov feladatát is. Természetesen a lehetetlen átlépése itt sem sikerülhetett, de az orosz bajnok azért megkísérelte. A 10 m/s-os széllökések, valamint a pálya kevés tapadást nyújtó felülete miatt az FMX csillag különös gondot fordított a landolásokra. A nehézségek ellenére a közönség két szenzációs - lélegzetelállító ugrásokkal, forgásokkal és csúszásokkal tarkított – bemutató részese lehetett. A Nissan X-tour február 6-7-én Nyízsnij Novgorodba költözik.

 

 

KÉT MOTULOS GYŐZELEM MELLETT ÚJ TÁRS IS HAJT A GYŐZELEMRE!

 

A Motul színei győzedelmeskedtek a január 30-án Super-Besse-ben megrendezett négy- és kétkerekű járgányok versenyein, köszönhetően a Mazda France Andros Trophy-ban, valamint a Trebad csapatának az AMV Cup-ban nyújtott teljesítményének! Hab a tortán, hogy a Sport Garage a Motul műszaki támogatásában részesülők körének tagjává vált, míg pilótája, Franck Lagorce komoly esélyese a bajnoki címnek! A Dacia Lodgyval versenyző korábbi F1-es Ligier versenyző első bajnoki címének megszerzését tűzte ki maga elé egy olyan sorozatban, ahol már 22 futamgyőzelmet ért el a korábbiakban. ‘Mindannyian olyan boldogok vagyunk, mint még soha, köszönhetően az ezen a pályán mutatott versenyképességünknek’ jelentette ki a célbaérés után a mosolygós Jean-Philippe Dayraut. A Q1-ben csak kilencedikként végezve megkérdőjelezte a Mazda 3 beállítását, majd átszáguldott a Q2-n, utána pedig győzött a döntőben. Franck Lagorce negyedik lett, éppen megelőzve Benjamin Rivière Ohwell Citroën DS3-asát. Így aztán három motulos volt az első öt között a Puy de Dôme-ban rendezett futamon. A két Motul támogatta bajnokság ennél fogva az intenzitás tekintetében teljes mértékben beváltja a hozzá fűzött reményeket: mind az autósok, mind pedig a motorosok között a bajnoki cím lesz a tét a Saint-Dié-des-Vosges-ban rendezendő utolsó találkozón. A Trebad csapatától Sylvain Dabert mindazonáltal tagadhatatlanul jó helyen áll az AMV Cup-ban, miután KTM SXF típúsú motorjával nyert Clermont-Ferrand-ban.

 

 

MEGÚJULT EGYÜTTMŰKÖDÉS A MOTORVERSENYEK GLADIÁTORAIVAL

 

Az intenzitása láttán, a bemutatók minőségén keresztül, bajnokai személyisége, a gépek jellegzetessége eredményeként, egyetlen szóval az egyértelmű extravagancia okán a FIM Ice Speedway Gladiators World Championship az egyik legbámulatosabb motorverseny. Három, nagyon sikeres együttműködéssel töltött év után a Motul menedzsmentje úgy döntött, mint az egyik legfőbb támogató megújítja partneri együttműködését a szervezőkkel. A nyolc fordulót számláló bajnokság január 9-én a finnországi Ylitornio városában kezdődött, aztán Svédország, Oroszország, Kazahsztán, Hollandia és kétszer Németország következik. A két kvalifikációs forduló után a Challenge és öt döntő következik. A világbajnoknak járó díjat február 14-én az oroszországi Togliatti-ban adják át. Az Ice Speedway 1966 óta FIM World Championship minősítéssel rendelkezik. A versenyek ovális alakú, jéggel borított pályákon zajlanak, míg az 500 cm3- es, etanollal üzemelő motorok fék nélkül készülnek és 3 mp alatt gyorsulnak 100 km/h sebességre. Érdekességként megemlíthető, hogy a gumikon 400 db 28 mm hosszú hegyes szög található. Az Ice Speedway “gladiátorait”, akik úgy veszik maximális sebességgel a kanyarokat, hogy a kormány vége karcolja a jégfelületet, kevlár páncél védelmezi. A versenyzők arcába csapódó büntető hideg megemeli a nézők adrenalin szintjét, a Motul kenőanyagai pedig jól bírják a szélsőséges viszonyokat. A Motul által 2015-ben támogatott Dmitry Koltakov kettős célt tűzött maga elé.

 

 

AZ EUROPEAN JUNIOR CUP GYŐZTESE FELJEBB LÉP A SUPERSPORTBA

 

Tizenegy évesen már nemzetközi versenyeken indult. Javier Orellana tizennyolc évesen megnyerte a Honda gépeivel bonyolított European Junior Cupot, ami tulajdonképpen egy promóciós megoldás, hiszen a díjat elnyerő bajnok jogosult a World Supersport Championship európai versenyein indulni. A Motult ez a hír háromszorosan érinti: 2016-tól a magas minőségű kenőanyagokat gyártó márka lesz a WorldSBK névadó szponzora, amely magába foglalja a World Supersport és az EJC futamait is. Ráadásul annak a WILSport Racedays csapatának színeiben indul az ifjú spanyol, amelyet a Motul szintén műszaki támogatásban részesít. ‘Hihetetlenül boldog vagyok, hogy ilyen rangos bajnokságban, kiélezett küzdelemben mutathatom meg magam,’ jelentette ki a Palma de Mallorca szigetén született motoros. ‘Nehéz, de nagyon sokat sejtető kihívások várnak rám, ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy kemény munkával céljainkat elérjük és jó eredményt produkálunk.’v Javier Orellana az European Junior Cup-ben tűnt fel, ahol a fiatalok 14 és 21 éves koruk között versenyeznek, a hölgyek pedig 23 éves korukig a FIM Europe 'Women’s European Cup-ban indulnak. A legjobb kiválasztott versenyzők egyformán tuningolt Honda 650F típusú motorokkal versenyeznek. ‘Ez a ragyogó sorozat kiváló lehetőséget kínál a WorldSBK európai versenypályáin való versenyzésre. Mindenki láthatja a versenyzőket, és aki sikeres, azok magasabb szintre kerülhetnek,’ tette hozzá Orellana. A 2016-os EJC a Motorland Aragon pályán kezdődik április 3-án… ugyanúgy, ahogy a WorldSST európai fejezete is, valamint a Motul FIM Superbike World Championship!

 

 

DUPLA TRANSZKONTINENTÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS

 

A Motul műszaki támogatója a Toyota Rasing Series-nek és az olasz karosszéria építő Tatuus vállalkozásnak. Ez utóbbi gyártja az Új-Zéland-i bajnokságban induló együléseseket. Az 1800 cm3-s Toyota motorokkal szerelt 215 LE-s autók képviselte élvonalbeli technológia versenykész autókat biztosít. A motorban és a váltóban Motul kenőanyagot használnak. A hires piros-fehér logó világosan látható minden hivatalos műszaki leírásban. A Toyota Racing Series azonban sokkal több egy síma nemzeti bajnokságnál. Különböző országok ifjú tehetségeinek visszajelzései szerint előnyükre szolgál a nyári időszak a világ ezen részén, ahol többnyire sikeresen növelik a sebességüket, annál is inkább, mert a tavaly útjára indított Tatuus FT50 hasonló lehet, mint a Formula 3. A kanadai Lance Stroll, a 2015-ös bajnok korábban a FIA F3-ban csillogtatta tudását, majd mostanában kiszemelte a Williams F1-es tesztpilótának! A 2016-os idényben csak most, január 30-31-én volt a harmadik forduló. Lando Norris, a 2014- es KF Karting világbajnok és tavalyi MSA F4-es bajnok továbbra is az élen áll három győzelemmel. Hampton Downs-ban az a Pedro Piquet gyűjtötte a legtöbb pontot, aki egyébként a háromszoros F1-es világbajnok Nelson Piquet fia, most a hetedik helyről egyből a másodikra jött fel. A harmadik futam megnyerésével neve felkerült arra a nagy presztizsű NZ Motor Trophy-ra, ahol már öt korábbi F1-es bajnok neve szerepel.

 

Leave a Comment